Jul på Gran Canaria

Artemisia sender julekort fra Gran Canaria! 🙂

Artemisia har nettopp hatt en deilig ferieuke på Gran Canaria. Samlet krefter i lys, varme og sol.

Her var/er også juleforberedelsene i full gang. Puerto de Mogan, en lite fiskerlandsby på sørkysten  har pyntet seg fin  med julestjerner i lyktestolpene.

I en hage har noen satt ut nissene sine. Det var nå litt småsøtt, da.

Kafeen og strandbarene har pyntet på sitt vis. Denne blå og hvite pynten i taket var bare så kitchy, at den fortjente sin plass her.

På Anfi del Mar har de pyntet mer smakfullt og vakkert. Julestjerner pryder en liten scene.

Overalt så jeg hengende nisser. På vegger, på balkonger. De får visst komme inn til jul med gavesekken sin. Denne pryder en balkong i Arguineguin.

Artemisia poserer foran det gedigne juletreet på Anfi del Mar. Her feirer mange skandinavere jul.

Med dette ønsker jeg dere alle mine bloggevenner, kjente og ukjente- en riktig god julefeiring! :)

Feliz Navidad! :)

Heia Artemisia :)Saa mange flotte bilder, og det var jo julestemning der nede ogsaa :)Det var sikkert herlig aa dra ned til varmen akkurat paa denne moerkeste tiden av aaret :)

Jeg oensker deg og dine en riktig god jul :)

LeylaM on desember 22, 2008

at 1:26 am

Så deilig!Skulle gjerne tatt en liten ferie utenlands ja. Men det blir bra her også da. :o )Morsomt å få se hvordan det pyntes rundt om. Takker.Ha en nydelig jul, Arte.Klem

Monstermor on desember 22, 2008

at 1:33 am

Tusen takk, Leyla.:) Ja, det var virkleig deilig. Og de var nedtur å lande på Trondheim lufthavn i går ettermiddag der var mørkt og kaldt. Men man venner seg forhåpentligvis til det- og i dag snudde sola.:)Jeg ønsker også deg og dine en riktig god jul “over there”.:)

Artemisia on desember 22, 2008
at 1:35 am

Utrolig hvor forskjellige pynte tradisjonene er rundt på denne kloden :)Får håpe du ikke sitter fast på flyplassen der nede..Riktig god jul!!!Pippi :)Pippi1 on desember 22, 2008

at 1:35 am

Tusen takk Monstermor.:)Ja, det er artig se hvordan skikkene er andre steder.Ønsker også deg og dine en riktig god jul, Monster med en stor juleklem tilbake.:)Artemisia on desember 22, 2008

at 1:36 am

Ja, ikke sant Pippi- det er artig.:)Nei, da jeg sitter ikke fast- heldigvis. Jeg landet Ved trondheim lufthavn i går ettermiddag- men misunner ikke dem som sove r på flylassene på Tenerife eller hvor det var- nå.God jul til deg Pippi!Artemisia on desember 22, 2008

at 1:37 am

Feliz navidad Artemisia,flotte bilder fra Islas Las Canarias ;-)

Breiflabben on desember 22, 2008
at 1:42 am

Tusen takk, og riktig god jul til deg også i varmen. Luksus å kunne gå lettkledd når det er vintersolverv.Fin høytid og et riktig fint bloggeår og år for øvring i 2009 !Kjartan :-)

Kjartan Alvestad on desember 22, 2008
at 1:56 am

Sommerlige bilder, Nisselue lengter. Sukk.

nisselue on desember 22, 2008
at 6:52 am

Takk skal du ha Flabben.:)

Artemisia on desember 22, 2008
at 12:31 pm

Takk så mye til deg også Kjartan! Og godt nytt bloggeår til deg også.:)

Artemisia on desember 22, 2008
at 12:31 pm

Ja, ikke sant- :) Men vinteren går da fort den også, skal du se..Vil du reise til varmen finner du sikkert billige billetter på solfaktor.no. Jeg betalte bare 1000 tur/retur Værnes- men så kommer de jo transfer og sånn i tillegg da. Og Jeg bodde privat. Men siden krona er så svak, s å er ikke alt like billig der nede. Men mat må man jo kjøpe her hjemme også, da.
Artemisia on desember 22, 2008

at 12:34 pm

Tropisk het Jul til deg A !Oh, for en drøm !
zamoyski on desember 22, 2008

at 12:58 pm

God jul Arte!!Og takk for bildevisningen;)

eiramy on desember 22, 2008
at 1:03 pm

Hola!Nope- nå er jeg hjemme igjen, så det ble begge deler,- Hadde forsåvdit ikke hatt noe mot å være der nede i romjula også..:)
Artemisia on desember 22, 2008

at 1:27 pm

Takk skal du ah, Eiramy!Håper du og koser deg i dagene fremoevr.:)
Artemisia on desember 22, 2008

at 1:28 pm

Ønsker dere fortsatt god jul.:)

Artemisia on desember 23, 2008
at 1:48 pm

Så det er der nede du oppholder deg?Da må jeg bare få ønske deg en riktig “varm” God Jul!

ARGUS37 on desember 23, 2008
at 2:06 pm

En riktig god jul til deg også! Dere har forhåpentligvis litt bedre morgen- og kveldstemperaturer enn oss på fastlandet…Her er ribba klar til steking og medisterkaker skal lages og rundstykker skal bakes og, ja, det blir jul! :-)

JaSol_Spania on desember 23, 2008
at 3:06 pm

god jul,Anita……..vi møtes i det nye året :)

btidag on desember 23, 2008
at 3:06 pm

Nei, jeg har kommer hjem nå. Til sur kald jul i et mørkt område av verden akkurat nå.Men takk skal du ha, Argus.:)
Artemisia on desember 23, 2008

at 6:13 pm

Heisan JaSol! Takk for hilsen..Jeg har nok kommet hjem, men det var utrolig deilig klima der nede. Litt kaldt om kveldene, men godt og passe varmt når sola var oppe. Kunne godt tenkt meg jul der ende jeg. Får bli et annet år, det.Håper ribba smaker..:)

Artemisia on desember 23, 2008
at 6:14 pm

Takk i lige måde.Ja, det gjør vi BT..:)

Artemisia on desember 23, 2008
at 6:14 pm

Takk for koselig julekort :O))Jeg ble spurt om jeg ville bli med til Gran Canaria av ei venninne i dag, hun ville vi skulle reise på lørdag.Hadde jeg bare hatt muligheten så skulle jeg jammen meg reist.Håper du får en koselig julefeiring.Juleklem fra meg…

LarienCarnesir on desember 23, 2008

at 10:07 pm

Bare hyggelig! :)Så synd du ikke fikk muligheten da, Larien- til en Canaritur. Men det byr seg vel en tur igjen.Hyggelig julefeiring ønskes deg også.:)Juleklem tilbakers:=)

Artemisia on desember 23, 2008
at 10:19 pm

Et vakkert julekort Arte, ønsker deg en riktig God Jul :)
Risky on desember 23, 2008

at 10:22 pm

god jul, min venn :)

nypeblom on desember 23, 2008
at 10:51 pm

Tusen takk, Risky! I lige så..:)

Artemisia on desember 23, 2008
at 11:18 pm

Takk, i lige måde, Nypeblom.:)

Artemisia on desember 23, 2008
at 11:21 pm

Riktig god jul Arte, kos deg og nyt varmen:)
Smultron on desember 23, 2008

at 11:29 pm

Tusen takk, Smultron! :)Varmt er det ikke her nå, men…jeg har kommet hjem..hehe..

Artemisia on desember 24, 2008
at 12:39 am

Takk for deilig julekort og gledelig jul! :)

Starlett on desember 24, 2008
at 11:53 am

Takk til deg også, Starlett:)

Artemisia on desember 24, 2008
at 3:17 pm

Så nydelig bildereportasje, Og så annerledes og vakkert de pynter der nede. De smånissene på rekke og rad, måtte jeg se flere ganger på.Flotte bilder og Fargerikt. Koselig å se bilder fra andre land.Takk for at du deler.Ha fortsatt fine juledager.Go-Jule-Berte-Klem.

Erta-Berta on desember 25, 2008
at 12:16 am

Goood Juuul! Roper heeeelt ned til deg! :)Håper du koser deg masse!Kan fortelle at en annen blogger som ofte er innom meg også er i Mogan samtidig med deg nå. Har du hatt noe kontakt med henne? Titt etter henne, da vel? ;)http://sollerlover.bl...

carpe50 on desember 25, 2008
at 12:35 am

Tusen takk, Carpe!Jeg har kommet hjem nå…Hvem var den bloggeren da? Jeg så ingen blogger der nede–hehe–Gode dager videre til deg.:)Artemisia on desember 25, 2008

at 7:43 pm

Deilige minner og solvarme i kroppen er godt å ha med seg mot kalde temperaturer i januar, februar og mars (brrrrr!)Fine bilder:-DGod romjul!

floffeloffe2 on desember 25, 2008
at 7:54 pm

Takk for linken, Carpe! Har sittet og mimret via hennes blogg nå, og hennes bloggfavoritter med bilder fra Kanariland.

Artemisia on desember 25, 2008
at 8:44 pm

Tusen takk, ErtaBerta!Fortsatt fine juledager til deg også.:)

Artemisia on desember 25, 2008
at 8:45 pm

Tusen takk Floffelofe!Ja, det er sikkert- at det er godt med varme minner. Og ikke så lenge til sommeren heller nå.Artemisia on desember 25, 2008

at 8:46 pm

Bare innom med en romjulsklem jeg ;) ))

missinglink on desember 26, 2008
at 12:05 pm

Hola! Takk- for det og en tilbake.:)

Artemisia on desember 26, 2008
at 12:11 pm

Anfi del mar.. så dere har en andelsleilighet der??Vi fikk en omvisning, ja.. skrev jo om det i et innlegg også.. skal vi se, skal se om jeg finner det.. ;)http://www.vgb.no/149...Sånn opplevde vi ferieparadiset! ;)carpe50 on desember 26, 2008

at 4:12 pm

Heia!Nei, jeg har ikke leilighet der- min nevø er selger der, og bor over selve anlegget i et boligfelt der, som jeg var på besøk hos.Takk for link.:)

Artemisia on desember 26, 2008
at 5:43 pm

Her var det mange fine bilder!God jul! Måtte du få sprøtt svor på karamellpuddingen i år og!

Sigmund on desember 26, 2008
at 9:48 pm

Sikkert litt rart å feire jul i en sånn varme, men samtidig godt også! :) Du kom vel tilbake til gamlelandet til selve jula da, men fikk “varmet opp” til jul i Gran Canaria. ;)Disse nissene som henger på veggene og veranda-rekkverkene er populære også her i Slovenia… Jeg syns det er bare ekkelt, -stakkars nissen som må henge ute i vinden dag etter dag…! :DHåper du koser deg videre i romjula og at det nye året blir riktig koselig og fint! :)mairmog_8 on desember 26, 2008

at 9:54 pm

Tusen takk skal du ha!Karamellpudding er godt det.:)
Artemisia on desember 27, 2008

at 12:31 am

Takk for besøket Mairmog!Det var veldig godt med en uke i varmen på den mørkeste årstiden.Jeg oppdaget en slik hengende nisse også her i byen forleden. De er visst å få kjøpt her også.Kos deg videre i romjul du også.:)Artemisia on desember 27, 2008

at 12:32 am

Arte – dette var moro! Litt rart å tenke på at i andre deler av verda – er det sommer nå sant? Eller sommerlig som der du var. Jeg får det bare ikke til å stemme liksom hahaha.Tenker det gjorde godt å få både lys og varme i skrotten føre jul jeg.Håper jula var fin og ønsker deg en superduper 2009!!!kle, :)Sandri Pathfinder on desember 29, 2008

at 10:26 am

Hallo sandri!Ja, det er rart. Men det er faktisk vinter der nede nå- likevel som en norsk trøndersommer.Godt avr det, ja- og jeg vurderer sterkt å emigrere dit etterhvert.Jula har vært koselig med barna hjemme og familie. Rolig.Håper din og har vært fin.:)

Artemisia on desember 29, 2008
at 3:27 pm

Så fint julekort da. Jeg hadde SÅ lyst å dra dit nå på lørdag som var, men det var ikke en restplass å oppdrive på 1 uke. HÅper du har en deilig tid der nede, og ønsker deg en fortsatt fin romjul.

Fiona_Moonshine on desember 29, 2008
at 3:56 pm

Tusen takk for besøk og kommentar! Her fra Trondheim kan man få restplasser visstnok, på solfaktor.no. Men du bor i sør?Jeg ble litt betatt av Gran Canaria, og driver og leser end el om øya nå. Drar nok nedover snart igjen…når jeg har ferie og penger…Fin romjul til deg og.:)Artemisia on desember 29, 2008

at 4:07 pm

Godt å se noe annet enn isøde! Madeiratur er bestilt og jeg GLEDER MEG :) God romjul!

lakenskrekk on desember 29, 2008
at 4:13 pm

Takk- ja ikke sant`God tur til Madeira. Det høres deilig ut.:)Artemisia on desember 29, 2008

at 4:38 pm

Om Artemisia

Kvinne midt i livet. Reiseglad. Glad i god litteratur, fjellturer, urter, foto og musikk. Liker å skrive. Åpen og nyskjerrig på mye mellom himmel og jord.
Dette innlegget ble publisert i Spania, Utland og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar